Velg landVelg land
Norge - Privatpersoner

Ta alltid kontakt med din forhandler!

Hvis du ønsker å reklamere på et Tarkett-produkt skal dette alltid gjøres direkte til innkjøpsstedet. Her bedømmer man problemet/skaden og kan i de fleste tilfeller løse reklamasjonen direkte med deg. Les først gjennom vår reklamasjonsrapport og legg gjerne med bilder som viser skaden/feilen.

Ved vanskelige reklamasjoner skal forhandler ta kontakt med Tarketts representant for konsultasjon.

rekl_200.jpg

Før du kontakter innkjøpsstedet/forhandler bør du sjekke at:

  • montering er gjort i henhold til våre anvisninger
  • rett verktøy (f.eks. slagkloss ved parkett/laminatgulv) har blitt brukt
  • rett tilbehør(f.eks. underlag) har blitt brukt
  • renhold og vedlikehold er gjort i henhold til våre anvisninger
  • skjønnhetsfeil vises når du står oppreist i normalt lys (synes ikke feilen under disse forhold er det ikke reklamasjonsgrunnlag etter Norsk Standard 3420)
  • du har kvittering på innkjøpet

Tarketts ansvar for mangler og forsinkelser, herunder erstatningsansvar, er regulert av bestemmelsene i kjøpsloven. Les mer om kjøpsloven på Forbrukerrådets hjemmeside.

Reklamasjonsrapport fylles ut for hånd og postes/tas med til forhandleren, eller fylles ut digitalt og sendes forhandleren pr e-post. 

OBS! Lagre først rapporten på din PC.  Fyll så ut informasjonen i den lagrede rapporten og lagre en gang til.  Nå kan du skrive ut rapporten og levere den til forhandleren som brev eller som vedlegg i en e-post.